085 003 0208

Levering in heel NL

All-in tarieven

Gemakkelijk besteld

Snelle levering

Spelregels

Wanneer wordt de container geleverd?

Heb je op werkdagen (maandag t/m vrijdag) de container voor 15.00 uur besteld en betaald, dan levert Budgetcontainers.nl de container op de door jou gevraagde datum. We houden zo veel mogelijk rekening met je voorkeur voor ochtend- of middaglevering. Indien je al vroeg in de ochtend gebruik wilt maken van de container adviseren wij om de container een dag eerder te laten plaatsen.
Indien de container onverhoopt niet op de gewenste dag geleverd kan worden, nemen we contact met je op voor een alternatieve afspraak. Budgetcontainers.nl is op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele schade als gevolg hiervan.
Wij adviseren je om tijdens het plaatsen van de container ter plaatse aanwezig te zijn. Wanneer je niet aanwezig bent tijdens het plaatsen van de container, wordt naar inzicht van onze chauffeur de container zo goed mogelijk geplaatst. Het achteraf laten verplaatsen van een container kost € 97,50 extra (excl. btw).
Bij het niet kunnen plaatsen van een container van 3 t/m 10m³ zal € 97,50 exc btw worden gefactureerd. Bij het niet kunnen plaatsen van een 20m³ container zal € 125,- exc btw worden gefactureerd.
Bij het wisselen van een container hoef je niet aanwezig te zijn. Wij plaatsen de nieuwe container op de plaats van de huidige container. Wel moet je ervoor zorgen dat er ruimte is om de container te wisselen.
Deponeer alleen het afval in de container waarvoor je deze hebt gehuurd. Het eventueel toevoegen van ander materiaal dan waarvoor de container bestemd is, al dan niet tegen een meerprijs, dient vooraf met een medewerker van kantoor te worden besproken. Die zal je dan per email een bevestiging geven van het wijzigen van de afvalstroom. Hiervoor ontvang je een aanvullende factuur.

Wat gebeurt er als er verkeerd afval in de container zit?

Als geconstateerd wordt dat er een andere afvalstroom in de container zit dan waarvoor je de container besteld hebt, ontvang je hiervoor een aanvullende factuur, plus € 35,- administratiekosten. De hoogte van de aanvullende factuur is afhankelijk van de afvalstroom die zich in de container bevindt.
Het kan voorkomen dat je tijdens de werkzaamheden andere afvalstromen wilt laten afvoeren. Informeer dan vooraf even bij ons wat de meerprijs zal zijn. Dit moet met een medewerker van kantoor worden besproken, en die zal je dan per email de gewijzigde afvalstroom bevestigen en de aanvullende factuur toesturen.

Wie draagt het risico van het plaatsen van de container?

Het plaatsen van de container op trottoir, stoep, inrit of tuin geschiedt geheel voor risico en rekening van de huurder. Budgetcontainers.nl accepteert geen enkele aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door toedoen van de container of vrachtwagen.

Kan ik de container annuleren?

Annuleren van een order kan tot uiterlijk 10.00 uur, op een werkdag (ma-vrij, en geen feestdagen!) voordat de levering zou plaatsvinden en kost  € 35,- (administratiekosten). Dit kan alleen telefonisch, niet per email.
Voor het annuleren op de dag van levering brengen wij een misrit in rekening (€ 97,50 excl btw), plus € 35,- aan administratiekosten.
Het sturen van een herinnering kost € 25,- (administratiekosten). Betalen via iDeal is gratis, voor de overige betaalmethoden wordt € 12,50 extra berekend.

Hoe mag de container worden beladen?

De container mag tot 20 cm boven de rand veilig beladen worden, zonder uitstekende materialen. Zo kun je altijd iets meer kwijt dan het bestelde volume. Het kan zijn dat er in jouw regio geen 10m³ containers leverbaar zijn, dan krijg je een 9m³ container die je ook tot 20 cm boven de rand veilig mag beladen zodat je toch ruim 10m3 afval kwijt kunt! Bij overbelading geldt een toeslag voor Bouw- en Sloopafval van € 80,- per m³. Voor andere afvalstromen gelden andere tarieven die je bij ons telefonisch of per email kunt opvragen.
Zorg ervoor dat de container vrij staat als hij moet worden afgevoerd zodat de vrachtwagen er bij kan om hem op te pakken. Indien dit niet kan, moeten we helaas daarvoor een vergeefse rit van € 97,50 excl. btw in rekening brengen.
Het afval moet er niet af kunnen vallen tijdens het transport.
Zorg ervoor dat uitsluitend het afval waarvoor de container bestemd is in de container komt. Zie diverse afvalstromen!
Puincontainers en Grondcontainers van 9m³ (sommige regio’s) of 10m³ inhoud mogen maximaal tot de rand worden beladen! Dit omdat ze anders te zwaar worden en dan is het niet meer mogelijk om de container af te voeren.
Indien de container toch hoger is beladen, zullen we hier een vergeefse rit voor moeten berekenen a € 97,50 excl. btw.

Moet ik een (gemeentelijke) vergunning aanvragen voor de afvalcontainer?

In veel gemeentes in Nederland kun je een container laten plaatsen zonder het vooraf aanvragen van een vergunning. Wanneer je een container laat plaatsen in en betaalde parkeerzone of aan een openbare weg, is het verstandig om dit eerst met je gemeente te overleggen. Indien je wel een vergunning nodig hebt, dien je deze zelf tijdig aan te vragen.
In het centrum van Amsterdam moet bij sommige postcodes een extra bedrag per container worden betaald van € 23,50 excl. btw. Dit is een Binnenstedelijke Toeslag Ontheffingsgebied die door de Gemeente Amsterdam is opgelegd. Het gaat om de volgende postcodes: 1011, 1012, 1013(gedeeltelijk), 1015, 1016, 1017 en 1018. Denk hieraan bij het bestellen van een container! De factuur hiervoor ontvang je apart.
Budgetcontainers.nl is op geen enkele wijze aansprakelijk voor het niet hebben van een geldige vergunning! Boetes zullen direct aan jou worden doorbelast.

Wat zijn de prijzen van de containers?

Het afleveren en ophalen van je afvalcontainer in inclusief:
21% BTW
De milieutoeslag
De afvalverwerking na het ophalen
De huur periode van 8 weken dat de container mag blijven staan (als de container langer blijft staan betaal je daarvoor € 12,10 incl. btw extra per week, wat neerkomt op € 2,- excl. btw per werkdag ma-vrij)
Zorg ervoor dat het afval wat je in de container gooit is bedoeld voor de afvalstroom waarvoor je hebt betaald! Kijk voorafgaand aan het plaatsen van een bestelling wat er in de container mag, en wat de eventuele extra kosten zijn voor dingen die er niet in mogen!
In de provincie Zeeland wordt een toeslag berekend voor alle containers. Deze toeslag is € 25,- incl. btw. Hiervan ontvang je automatisch een aanvullende factuur.
Let op, Als je de container gedraaid geplaatst wilt hebben zal hiervoor € 25,- extra worden gerekend vanwege de extra tijd die de chauffeur kwijt is bij het plaatsen en ophalen van de container! Dit bedrag dien je direct bij plaatsing aan de chauffeur betalen!

Welke regels gelden voor het beladen van de container?

De afvalcontainer moet veilig worden beladen tot een maximum van 20 cm boven de rand. Let op dat er geen materialen uitsteken aan de voor-, zij- of achterkant van de afvalcontainer.
De container moet altijd veilig voor transport beladen zijn. Indien de chauffeur constateert dat dit niet het geval is, zal de container blijven staan. Omdat er dan sprake is van een vergeefse ophaalopdracht, zal een bedrag van € 97,50 excl. btw in rekening worden gebracht.
Er is ook sprake van een vergeefse rit wanneer de chauffeur belemmerd wordt bij het weghalen van de container, bijvoorbeeld wanneer er auto’s voor geparkeerd zijn.

Hoe laat ik de afvalcontainer afvoeren of omwisselen?

Is je afvalcontainer vol? Vul dan het ophaalformulier in op de website. Als je de opdracht telefonisch of via de website hebt doorgegeven, dan kan de container vanaf dat moment worden opgehaald! Zorg ervoor dat de container vanaf dat moment vrij staat zodat de chauffeur erbij kan als hij de container komt ophalen. Dit voorkomt een vergeefse rit van € 97,50 exc. btw. Als je de container op een specifieke datum wil laten afvoeren, dan kun je dat in het veld ‘opmerkingen’ te noteren. Hier kun je ook een eventuele toevoeging aangeven zoals ‘vooraf even bellen’, of ‘graag aanbellen voor het verzetten van de auto’, enz.
De pagina voor het laten ophalen van de container is te vinden via het hoofdmenu.
Ben je nog niet klaar met klussen maar is de huidige afvalcontainer vol? Dan bestel je simpelweg online een nieuwe container. Bij de opmerkingen in het bestelformulier kun je aangeven dat de volle container gelijktijdig moet worden opgehaald.
Let op: Wij kunnen geen garanties geven dat de container ook daadwerkelijk zal worden geleverd op de aangevraagde datum. Dit is altijd afhankelijk van de de drukte in de markt, i.c.m. het tijdstip van de aanvraag. Wij zullen dan ook geen financiële tegemoetkoming doen, mocht de container niet op de gewenste dag worden geleverd.
Let op: je dient zelf door te geven dat de container afgevoerd moet worden. Wordt de huurtermijn van 8 weken overschreden, dan ontvang je nadat je de ophaalopdracht heeft doorgegeven een factuur voor het extra aantal dagen dat je de container langer nodig had. Dit bedrag is € 2,- exc. btw per werkdag ma-vrij (dus € 12,10 incl. btw per week).